تبلیغات
پاورپوینت معماری - دانلود پایان نامه معماری فرهنگسرای کودک
 
درباره وبلاگ




مدیر وبلاگ : معمار معماری
نویسندگان
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
پاورپوینت معماری
صفحه نخست             تماس با مدیر           پست الکترونیک               RSS                  ATOM

دانلود پایان نامه معماری فرهنگسرای کودک

پایان نامه فرهنگسرای کودک

فرهنگسرای کودک (مركز خلاقیت كودكان ) به عنوان فضایی كه كودكان بتوانند به دور از نظارت حاكمانه و ارزیابی و مقایسه در عین آزادی و امنیت خاطر به فعالیت بپردازند و استعدادهای درونی خود را ابراز كنند، و همینک ما در پایان نامه فرهنگسرای کودک طرحی را اجراییساخته ایم که کودک در شناخت از خود،دیگران و محیط اطرافشان تأثیر مهمی داشته باشد.

فعالیتهای هنری، ورزشی و به طور كلی بازی به مراتب بیشتر از آنچه به صورت تئوری به كودكان تدریس میشود در رشد خلاقیت و شناخت كودكان از خود و جهان مؤثر است. در این مركز فضاهای گوناگون و وسایل مورد نیاز برای هر نوع فعالیت دلخواه كودكان از نظر گرفته شده و نقش بزرگسالان نیز به عنوان مربی و مدرس بلكه به عنوان هم بازی و راهنما مطرح شده است.

در همین راستا  سایت بروزکد مقاله ای با موضوع دانلود مطالعات مهدکودک همراه با تحلیل نمونه خارجی و داخلی را تهیه نموده که پیشنهاد میکنیم  این رساله را از دست ندهید .

طراحی نقشه اتوکدی مرکز تفریحی کودکان و نوجوانان نیز من جمله  نقشه های است که در محوریت این مقاله به درد شما خواهد خورد.

دانلود پایان نامه فرهنگسرای کودک - پایان نامه مهد کودک

 

دانلود پایان نامه معماری فرهنگسرای کودک

پایان نامه فرهنگسرای کودک

فرهنگسرای کودک (مركز خلاقیت كودكان ) به عنوان فضایی كه كودكان بتوانند به دور از نظارت حاكمانه و ارزیابی و مقایسه در عین آزادی و امنیت خاطر به فعالیت بپردازند و استعدادهای درونی خود را ابراز كنند، و همینک ما در پایان نامه فرهنگسرای کودک طرحی را اجراییساخته ایم که کودک در شناخت از خود،دیگران و محیط اطرافشان تأثیر مهمی داشته باشد.

فعالیتهای هنری، ورزشی و به طور كلی بازی به مراتب بیشتر از آنچه به صورت تئوری به كودكان تدریس میشود در رشد خلاقیت و شناخت كودكان از خود و جهان مؤثر است. در این مركز فضاهای گوناگون و وسایل مورد نیاز برای هر نوع فعالیت دلخواه كودكان از نظر گرفته شده و نقش بزرگسالان نیز به عنوان مربی و مدرس بلكه به عنوان هم بازی و راهنما مطرح شده است.

در همین راستا  سایت بروزکد مقاله ای با موضوع دانلود مطالعات مهدکودک همراه با تحلیل نمونه خارجی و داخلی را تهیه نموده که پیشنهاد میکنیم  این رساله را از دست ندهید .

طراحی نقشه اتوکدی مرکز تفریحی کودکان و نوجوانان نیز من جمله  نقشه های است که در محوریت این مقاله به درد شما خواهد خورد.

دانلود پایان نامه فرهنگسرای کودک - پایان نامه مهد کودک

 

دانلود پایان نامه معماری فرهنگسرای کودک - پایان نامه مهد کودک رساله+نقشه+رندرهای سه بعدی

دانلود پروژه معماری

این پایان نامه همانطور که گفته شده شامل »

1- رساله پایان نامه مهد کودک

2- نقشه های اتوکد فرهنگسرای کودک

3- رندر و سه بعدی میباشد.

مجموعه ای که ارایه نموده ایم ، طرحی بسیار حرفه ای برای آشنای با چنین مراکز و ارتقای علم مهندسی دانشجویانی که در این عرصه... فعالیت دارند میباشد.

خوب اول از بخش فهرست این پایان نامه شروع میکنیم.

پایان نامه معماری
موضوع : فرهنگسرا کودک

فهرست:
فصل اول: مبانی نظری
مقدمه:
بیان مساله:
پرسش ها:
اهداف:
محدودیتهای طرح:
جنبه ی جدید و نو آور بودن:
فصل دوم:
مطالعات موضوعی
مطالعات پایه
مطالعات موضوعی:
ضوابط طراحی
فصل سوم:
نمونه های موردی
فصل چهارم:
معرفی و بررسی نیازهای منطقه یک تهران و تحلیل سایت
فصل پنجم :
برنامه فیزیکی
فصل ششم:
سازه و تاسیسات
فصل هفتم :روند طراحی
فصل هشتم:
منابع

 

بیان مساله
مهمترین مسئله كودک عصر حاضر چیست؟ از سخن اندیشمندان و فیلسوفان چنین برمیآید كه مهمترین مشكل كودک انسان مدرن، ماشینی و مكانیكی شدن زندگی به ذهنیت و هویت انسان نیز كشیده شد و در كیفیت نگرش انسان به هر دو جهان اثر گذاشته است. تنها راهحلی كه فیلسوفان پسا مدرنیته و اگزیسقانسیالیزم ارائه میكنند، رویكردی پدیدار شناسانه به خویشتن خویش است. یعنی به تعلیق درآوردن همه پیش در حقیقت بهترین روشی كه پیشنهاد میكنند، .» خودكودک « فرضها و نظریات و تجربیات قبلی و ادراكی بیواسطه و شهودی از موضوع یعنی پرداختن به هنر و رشد و احیاء خلاقیت فطری كودكاست كه با استیلای فردگرایی افراطی و پیامدهای آن به حاشیه رانده شده است.
مركز خلاقیت كودكان به عنوان فضایی كه كودكان بتوانند به دور از نظارت حاكمانه و ارزیابی و مقایسه در عین آزادی و امنیت خاطر به فعالیت بپردازند و استعدادهای درونی خود را ابراز كنند، میتواند در شناخت كودكان از خود،دیگران و محیط اطرافشان تأثیر مهمی داشته باشد.
فعالیتهای هنری، ورزشی و به طور كلی بازی به مراتب بیشتر از آنچه به صورت تئوری به كودكان تدریس میشود در رشد خلاقیت و شناخت كودكان از خود و جهان مؤثر است.
در این مركز فضاهای گوناگون و وسایل مورد نیاز برای هر نوع فعالیت دلخواه كودكان از نظر گرفته شده و نقش بزرگسالان نیز به عنوان مربی و مدرس بلكه به عنوان همبازی و راهنما مطرح میشود.

 1.3 اهداف اصلی پروژه:

1 (ایجادفضای امن و دارای امكانات متنوع
2 ( ایجادفضایی كه احساس آزادی را در كودكان ایجاد كند.
3 (تولید فضایی برای بیان احساسات كودكان ورشد تعاملات اجتماعی میان آنها
4 (كاستن از تأثیرات مخرب تسلط رادیو، تلویزیون، بازیهای الكترونیكی و كامپیوتر به دنیای كودكان است. چرای آنچه همراه با شگردها و جاذبه های این وسایل به كودک تلقیح میشود و ... اشاره كرد.

 

1.4 ضرورت انجام پروژه

متأسفانه در كشور ما و حتی در شهری مثل تهران، مراكز و فضاهایی كه هدف اصلی آن پرورش خلاقیت در كودكان باشد وجود ندارد.

به طور كلی اكثر مراكز موجود، آموزشی هستند و نه پرورشی. این مسأله تنها مربوط به مدارس نیست بلكه مراكز هنری و تفریحی و ورزشی را نیز دربرمیگیرد.

آموزش نیز به روشی بسیار قدیمی، محدود و متكی بر حافظه صورت میگیرد. به این صورت كه سئوالها و جوابها تقلید از الگوی ارائه شده تشویقمی شود و هر گونه تلاش فردی و خلاقانه مورد بیمهری و گاهی تمسخر و توبیخ قرار میگیرد.

به جای ایجاد انگیزههای واقعی در كودک با توجه به توانائیهای فردی، از سیستم فشار به وسیله ایجاد رقابتهای غیرمنطقی، مقایسه نابجا وارزشگذاری غیرعادلانه استفاده می شود. حتی در فعالیتهای فوق برنامه كه به منظور تفریح و پرداختن به فعالیت های دلخواه و اجباری كودک است، همین روش اعمال می شود. والدین نیز تحت تأثیر همین الگوی تحمیل شده از طرف جامعه و فرهنگ ناسالم، كودكان خود را از ابتدا تحتفشار میگذارند، تا مطابق سلیقه روز بزرگ شوند. در واقع این جامعه، مربیان و والدین و همه برنامه ریزان آموزشی و پرورشی هستند كه تصمیم میگیرند یك بچه به چه موجودی باید تبدیل شود.طبیعی است كه در این میان آنچه نادیده گرفته میشود و سركوب میگردد، ویژگیهای طبیعی كودک و توانائیها و استعدادهای اوست و همچنین نیاز طبیعی و انسانی او به این كه خودش باشد نه شخص دیگری.

خلاقیت به عنوان امری كه زیربنای هر نوع آموزشی را تشكیل میدهد و میتواند در همه امور زندگی آدمی از آغاز تا پایان جلوهگر شود و شور و شوق و انگیزه زندگی را در همه حال حفظ نماید، شدیداً در غفلت قرار گرفته است.

از این رو ایجاد چنین مركزی نه تنها میتواند در پرورش خلاقیت كودكان مؤثر باشد، بلكه شاید بتواند توجه به والدین و مربیان و مسئولان آموزش و پرورش را به این امر مهم و حیاتی یعنی خلاقیت جلب نماید.

1.5 روش شناسی تحقیق

فرایند پژوهش این پروژه در دو بخش بررسی منابع مكتوب و پیمایش میدانی صورت گرفته است:

در بررسی منابع مكتوب،از منابعی كه اساتید توصیه كرده بودند استفاده كردم و علاوه بر آن از كتابخانهها، آرشیو و دانشگاهها و پروژههای دانشجویان دیگر و نشر الكترونیك نیز بهره گرفتم. پس از مطالعه و فیشبرداری از میان انبوع مطالبی كه بیشتر برای آگاهی و تسلط شخصی بر موضوع كودک و خلاقیت جمعآوری شده بود، آنچه را كه مربوط به موضوع پروژه بود جدا كردن و بسته به موضوع محتوایشان، آنها را تحت عنوانهای مربوط به هر موضوع، تنظیم نمودیم.

در بخش پیمایش میدانی با توجه به این موضوع كه پژوهش و تجربه علمی با كودكان و كسب نقطه نظرهای شخصی در مورد آنها میتواند همراه با پشتوانههای تئوری به دست آمده از پژوهش كتابخانهای كمك بیشتری در شناخت موضوعهای مربوط به پروژه یعنی كودكان، فضاهای پرورشی موجود، مربیان و غیره داشته باشد، تصمیم گرفتیم تا از مراكزی كه در پایتخت قرار دارد دیدن به عمل آمده و با بررسی نمونههای موجود در داخل و خارج، با ویژگیهای این مراكز آشنا شوم. هدف از این بازدیدها را كه سعی شد در نقاط مختلف شهر تهران انجام شود میتوان چنین خلاصه كرد:

1 - بازدید از مراكز و بررسی نوع معماری آنها، امكانات و امتیازات آنها، كمبودها و نواقص و مقایسه با نمونههای خارجی.
2 - آشنا شدن با كودكان از نزدیك و دیدن آنها هنگام كار و بازی و نیز گاهی از سلیقه و خواستههای آنان از طریق پرسشنامهای كه قبلاً تنظیم شده بود.
3 - آشنایی با مربیان و مسئولان مراكز و طرح مسائل مربوط به ویژگیهای كارشناسان و آگاهی از نقطه نظر آنها. در انتها تلفیق آنچه درفرآیند پژوهش، به طور كلی انجام گرفته بود، منجر به بینشی گردید كه میتوانست پشتوانه طراحی موضوع پروژه قرار گیرد.امیدواریم با این پژوهش بتوانم گامی هر چند كوچك در جهت آشنایی بیشتر با طراحی این گونه مراكز برداشته باشیم.

4 - بررسی داده های آماری سازمان مركز آمار كشور و درآوردن كمبود سرانه های كشوری كه آنجه كه به دست آمد حاكی از آن بود كه منطقه ی سایت مورد نظر دارای كمبود سرانه ی فرهنگی علی الخصوص برای كودكان و نوجوانان و خردسالان میباشد.

پرسش ها

طراحی فرهنگسرا کودک با فرهنگسرا بزرگسالان چه تمایزی دارد؟

نیازهای اساسی کودکان چیست و پاسخ مناسب آن؟

نیازهای اساسی منطقه چیست ؟

ادامه همین بحث و جواب پرسش ها داخل همین پایان نامه موجود میباشد.

 

 

نقشه و رندر ها

 

دانلود فایل

 

 

 

 





نوع مطلب :
برچسب ها : دانلود پایان نامه فرهنگسرای کودک، پایان نامه فرهنگسرای کودک، دانلود پروژه فرهنگسرای کودک، پایان نامه مهد کودک، دانلود پایان نامه معماری فرهنگسرای کودک، دانلود پایان نامه معماری مهدکودک،
لینک های مرتبط :


 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


 
 
برچسب ها
پیوندها
آخرین مطالب